tirsdag 18. september 2012

Givertjenesten

Asker menighetsråd diskuterte i sitt møte 4. september den økonomiske situasjonen i menigheten. Behovet for å øke inntektene ble særlig fokusert. I den forbindelse ble det igjen snakket om å intensivere givertjenesten.

Jeg er usikker på hvor stort potensialet er når det gjelder givertjeneste. Vi har liksom en forventing om at det offentlige finansierer kirka, så kan vi heller gi penger til de frivillige organisasjonene. Det er det jeg selv gjør.

Skal jeg gi penger til en organisasjon, sikrer jeg meg alltid at de leverer gode resultater. Jeg forventer at de synliggjør og dokumenterer dette. Gjennom sitt informasjonsmateriell må de være med på å skape begeistring og lyst til å gi.

Jeg savner at Asker menighet presenterer alt det flotte arbeidet som gjøres på en mer aktiv måte. På hjemmesida eller i menighetsbladet burde det stå nyhetsrapporter om suksessen med Risøya-leiren, bilder av barn som storkoser seg på korøvelsene og ungdom som spiller i ballbingen, video- og lydopptak kunne legges ut fra konserter i kulturhus og kirke, folk som finner fellesskap og hjelp i grupper og foreninger kunne fortelle sin historie. Skal vi få folk til å gi, må vi bli flinkere til å vise fram alt det flotte arbeidet som gjøres og skape begeistring i menigheten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar